Det plinger i min skalle

Det finnes så mange syke mennesker i Oslo. På trikken på vei hjem fra skolen på torsdag, overhørte jeg en samtale en mann hadde med seg selv og delvis med jenta som satt i setet foran.
- Hvor mange meldinger tror du jeg kan sende med mobilen?
Den stakkars jenta som sitter og leser, snur seg usikkert mot mannen.
- Jeg aner ikke jeg.
Han gir seg ikke.
- 20?
- Ja, helt sikkert, svarer hun og konsentrerer seg om boka igjen.
Han fortsetter å fikle med mobilen.
- Nå får kjerringa mange meldinger. Pling, pling, pling sier det. Pling, pling, pling, pling. Mobilen plinger hele tiden.

På dette tidspunktet tør jeg ikke lenger å snu meg, og mannen fortsetter å plinge høylytt. Man kan jo lure på hvem den stakkars kjerringa er.
- L

3 kommentarer:

Carina said...

Så lenge han ikke skader noen, er det vel ingen problemer med at han er ute på gaten? Han hørtes jo ganske harmløs ut!

Lise said...

Ja, han er nok harmløs. Men litt skummel alikevel. Det er verre med de som ikke sier noe! :P

Ingvild said...

Så ufattelig bra observasjoner. Gud, i dag så jeg ei transe. Er vi på god vei eller?

Post a Comment