Jeg kommer til å savne deg, mamma!

Om cirka åtte måneder befinner jeg meg på andre siden av kloden. Nærmere bestemt Australia. Ja, I know. Kult, ikke sant? Men på samme tid utrolig skremmende. Da er det ikke bare å ringe hjem til min kjære mor når jeg skal finne ut hvor man kjøper frimerker, eller spørre om jeg skal vaske klærne mine på 30 eller 40 grader. Selv om jeg vet foreldrene mine synes det er bra at jeg skal fullføre bacheloren, vet jeg også at det ikke er bare, bare å sende meg så langt unna. Mammas største frykt er vel at jeg skal finne meg en innfødt, og faktisk bli der for alltid. Pappa gjorde et tappert forsøk på å skremme meg ved å påstå at alt er giftig i Australia. Men til tross for kjærestefaren og giftige dyr, drar jeg.
Det blir spennende å se hvordan den australske kulturen påvirker meg. Kommer jeg hjem med illeluktende dreads, t-skjorte med cannabisplante på og et litt for avslappet forhold til livet? (Om jeg gjør det, så håper jeg virkelig du slår meg hardt i ansiktet gjentatte ganger!) Gudskjelov har jeg Nathalie med, slik at jeg ihvertfall har noen til å passe på den nervøse, stressa og bekymra personligheten min.




Jeg har hørt man får sånn rumpe av å surfe. Jippi!


- L

0 kommentarer:

Post a Comment