Får (skrive-) Leif komme i buksa di?

Forestill deg at du har møtt en dødsheit fyr på byen. Han er oppriktig interessert i deg og du gir velvillig bort telefonnummeret ditt. Morgenen etter våkner du opp til en tekstmelding fra loverboy; " Hei hot stuff. Kansje vi kan ta en kaffe i dag? Jeg vet om en kjempe fin cafe ikke så langt fra der du bor skal vi treffes der kansje? Anders." GRØSS! Får du like vondt som meg? Alarmklokkene har for min del ringt svært høyt fra første skrivefeil. Jeg er like glad i dårlig rettskrivning hos gutter, som jeg er i de som skriver at de er glad i deg etter tre meldinger. Selvfølgelig, det er det indre som teller og so on and on and on. Men hei, jeg er bare 21 år. Det er lov å være litt overfladisk da - språk er faktisk ganske så viktig. Det er lite som får meg til å knipe beina så hardt igjen som orddelingsfeil og feil bruk av å/og. (Etter dette kommer jeg nok ikke til å trenge å knipe igjen heller.)

Lær deg norsk, gutt.

2 kommentarer:

Carina said...

Haha, du har helt rett! Ingenting er så usexy som orddelingsfeil!!

Lise said...

It's there, baby!

Post a Comment