Confessions in the night part 2

Jeg har jo allerede fortalt dere litt om Melbourne - og jeg skjønner at det er litt begrenset hvor morsomt det er å høre om denne fantastiske, varme, spennende, mystiske og eksotiske byen.

Dette innlegget er herved dedikert til min kjære mor, som en ivrig leser av bloggen (og som også er grunnen til at jeg skriver det på norsk), og fordi jeg har vært dårlig til å ringe i det siste. Så her har du noen 'morsomme' fakta om Melbourne. Føler at disse faller innenfor ditt interessefelt....

- 90 tonn hundebæsj etterlates i byens gater hver satans dag. Det er mye bæsj det.

- Luna Park i St.Kilda er verdens eldste fornøyelsespark med private eiere. Gjett hvem som aldri skal dit.

- Trikkenettverket i Melbourne er det største utenfor Europa, og verdens fjerde største.

- Uttrykket 'call girl', et annet ord for hore/prostituert/ludder/skjøge (yeah, you get the point), ble først brukt i Melbs.

- Det er forbudt å utføre uautorisert regndans (av Rain making Control Act 1966). Jaha..

- Det er også forbudt å kjøre hund/geit og kjerre in public. Kjekt å vite om man plutselig en dag skulle få akutt lyst til å spenne fuglehunden for kjerra og ta seg en tur til byen.

Så et bilde av din pliktoppfyllende datter før hennes første dag som catering assistant.


 Jeg har også et veldig sunt og variert kosthold. Null godteri, null alkohol.



















Stolt mor nå tenker jeg... Som du ser på bildet så er det faktisk mulig å ha det gøy uten alkohol.




Sånn ellers så har jeg fått ytterligere to følgere på bloglovin. Det må være en feil.

3 kommentarer:

Carina said...

Gleder meg til å komme og kjøre fuglehundkjerre med deg <33

Anonymous said...

ser ut som du har begynt å spise hundebæsj...

Merete said...

Ikke bare mor som ble beroliget nå! :-p

Post a Comment