I love Odalen

Denne helgen har jeg sovet 12 timer, tilbragt 18 timer på tax-free'n, vært en tur utlandet, vært to turen hos Dahlø/Snare-family, sett to håndballkamper, farget håret og trent èn time. Jeg har ikke klart å holde meg fra min gode venn karbohydraten, men alkohol har jeg ikke hilst på. Deilig å ikke være fyllesyk, selv om den følelsen man får etter å ha stått opp 02.00 kan være skummelt lik. Interessant ja?

Etter at innsovningspiller var inntatt fredags kveld (les: 21.00, skulle på jobb 05.00 den natten) og jeg ventet på at den skulle fungere, ble jeg liggende å tenke på framtidsplanene mine. Jeg er 21 år- hva har jeg egentlig gjort hittil? Jo, jeg gikk ut av videregående i 2007. Da hadde jeg tilbragt tre år på idrettsfag, hvor det eneste ordentlige faget jeg hadde var matte. Mens andre linjer koste seg med fysikk og kjemi, lærte vi å tenne bål, grave snøhule og lage latrine. Selv om dette sikkert er super viktig om man skulle havne på gata en dag, og føler behov for å imponere de andre uteliggerne med avanserte triks.
Etter det jobbet jeg ett år på duty free-butikken på Gardermoen. Der gikk dagene med til å fylle på varer, spise pizza/bagett, drikke brus og tulle med Pia. Det var jo et utrolig artig år, men ikke spesielt givende. Så i fjor forlot jeg redet og flyttet til Trondheim. Et fint år i en fantastisk by, hvor jeg ble kjent med masse nye mennesker (og purrevenner). Så til elskede NKF- alles dyre favorittskole! Nei, det orker jeg ikke skrive om en gang.. Og nå bor jeg i Oslo, studerer fortsatt på NKF og har snart 300 000 i studielån. Hurra for fagskole!

Om noen år sitter jeg vel i kassa på Prix, har en lottospillende gris av en mann (som forlater meg for en Thailandsk 20-åring etter noen år) og husker ikke sist jeg var sosial.

- L

0 kommentarer:

Post a Comment