Sjøheksa og alle vennene hennes

Jeg fant, jeg fant! Etter turen til Egypt i jula 2008, skrev jeg ned noe av det jeg opplevde i løpet av de to ukene vi lå på stranden. Enjoy!

Sjøheksa stiger opp av vannet med en eleganse få av de andre tyske badegjestene kan påberope seg. Hun har vært ute på sin daglige snorkletur, og vært innom de mest populære revene. Mens andre liker å se på de mangfoldige fiskeslagene, har Sjøheksa vært ute på jakt. I dag er hun fornøyd. Dagens måltid har bestått av Nemo som forrett, Ariel som hovedrett og Doris til dessert. Til slutt brukte hun anemonen til Nemo som tannpirker. Fornøyd med seg selv, slimer hun seg mot solsengen sin, der det obligatoriske gule håndkleet ligger klart. I det hun passerer solsengen min, får jeg en forhåndsvisning av kjønnsorganet hennes. Den lille stringbikiniens eneste oppgave er å skåne andre mot dette grufulle synet, men må si seg tapt etter å ha møtt havets krefter. Jeg føler en overveldende trang til å klore ut mine egne øyne, og trå dem ned i sanden. Jeg får en smakebit av hva som venter meg og de andre gjestene på stranden.


Vel framme ved solsengen sin, begynner Sjøheksa den omhyggelige prosessen med å å smøre inn den store kroppen med sololje. Når det er ryggen sin tur, kan jeg ikke annet enn å le. Det er overraskende fascinerende å se hvordan dette ensomme dyret, etter år med hardtrening, faktisk klarer å smøre sin egen rygg. Oljen blir alikevel liggende som små innsjøer i kraterne som har dannet seg på huden etter en livstid med kviseklemming. Klar for steking, vrenger hun av seg toppen og legger seg på ryggen. Flesket velter seg som et snøskred utover solsengen, og deiser nedpå med et klask. Det Sjøheksa ikke vet, eller rett og slett ignorerer, er at det er ulovlig å sole seg toppløs i Egypt. Til tross for utallige advarsler fra badevakten, blir hun liggende med deigklumpene i været. Ikke bare soler hun seg toppløs, men hun blottlegger også to hårete armhuler. Hun har latt det gå så langt at Venus Vibrance nok ikke bør ta opp kampen. Det hun trenger er en slik bil Statens Veivesen bruker når de skal slå gresset i grøftekantene om sommeren. Men det blir raskt klart for meg at det ligger en mening bak alt dette kroppshåret. Stranden blir hyppig besøkt av duer på leting etter mat og noen å parre seg med. Siden Egypt er et relativt tørt land, med lite vegetasjon, finnes det vel ikke noe bedre enn å lage rede i en tysk armhule? Akkurat rett mengde hår, og perfekt fuktighet.

Jeg hadde imidlertidig æren av å ha solseng ved siden av en av hennes landsmenn i tre uforglemmelige dager. Han så først ut som en helt vanlig middelaldrende mann, på tur med kjæresten sin. Men da vi andre gikk på butikken eller restaurant for å skaffe oss mat, stakk han heller en finger i nesen. Og ikke bare spiste han sine egne buser, han holdt det i tillegg skjult for den stakkars kjæresten sin. Hun vet ikke at mannen hennes er sjeleglad hver gang han er forkjølet, for da er snørra så saftig eller at det han egentlig ønsker seg til jul er en trillebår med buser. Eller at han liker busene sine når de er av en viss årgang. Kanskje er han bare rammet av finanskrisa, og må kutte ned matutgiftene på turen. Antakeligvis er busespisingen det minste av problemene hans. Egentlig er han en forvokst guttunge, med fetisj for sex i alternative kroppshull, som helst vil sutte på puppen til moren sin til han dør. Han bor fortsatt hjemme hos foreldrene, og har innredet kjellerleiligheten med postere av Max Mekker i Sesam Stasjon. Til moren sier han beundrer Max for sitt talent til å "mekke alt", mens den egentlige grunnen er at han rett og slett tenner på menn i store, blå kostymer. Hans største fantasi er å se Max Mekker, Bjarne Betjent og Alfa i en heftig trekant.

En person som fortjener å bli nevnt er Snerken. Forestill deg en kjele brun saus som har blitt stående på ovnen. Etter noen timer danner det seg en hinne, også kalt snerk. Se så for deg en kvinne pakket inn i denne snerken. Da har du den mest fantastiske kvinnen jeg noen gang har sett. Da jeg så henne fikk jeg bare lyst til å løpe på hotellrommet, smøre meg inn i spf 1000, kle på meg alle klærne i kofferten min, ta på meg en dress fra Felleskjøpet, og hoppe på første Tui-fly tilbake til Norge. Etter at den verste panikken hadde lagt seg, og jeg fikk tilbake litt fornuft, forstod jeg at dette er et resultat av noe ekstremt. Denne kvinnen har nok aldri brukt solfaktor, men heller smurt seg inn med frityrolje. Hun elsker nok følelsen av å stekes, og i hennes tilfelle er det bokstavelig talt. Helst vil hun bo i solarium, og hun har ihvertfall tre hjemme. Nå er huden hennes så skrukkete og slapp at hun kan bruke den som paraply når det regner.


I tillegg til Sjøheksa, Busespiser'n og Snerken, var også Snorklen, ekteparet Klovn og Kyllingmannen også fullverdige deltakere i dette freakshowet. Selv om det til tider kunne føles ut som jeg befant meg midt inni en dårlig skrekkfilm, må jeg takke dere alle for å ha stått for førsteklasses underholdning i løpet av disse to ukene. Dere er alle unike. Og jeg håper jeg aldri ser dere igjen.


- L

4 kommentarer:

Carina said...

Haha, du burde lett bli forfatter!! Fliiink :D

Og godt å lese at du liker headeren!! Bare si ifra om du vil forandre på den, så kan jeg bruke litt mer tid enn det jeg gjorde tidligere :)

Ingvild said...

Ja, det her var jammen med det reine nattaeventyret her i gården. Nei, nå koser jeg meg Lise! Kan ikke du skrive en sånn sånn bitter bok?

Drømmejegeren said...

Herlig! :-D

Una

Anonymous said...

haha, hvorfor minnet du meg på det? : (
Bra skrevet, gleder meg til boka! :- D


- meisebolla di

Post a Comment